måndag 23 december 2013

Julgodis


Konstigt nog har vi en tradition i familjen att baka julgodis före julen. Nästan alla i familjen (inte dock de yngsta) älskar marsipan! Marsipan och choklad är det som kronar julstämningen i vårt hus. Men den skålen som alltid brukar vara tom är mint-chokladen. Att smyga på morgonen till godisbordet och ta sig en godis är det mysigaste som finns! 

Dessutom har jag försökt skapa en tradition de senaste åren att de närmaste vännerna och släkten får julgodis som jag lagat till julklapp. Här följer lite bilder på hur jag förberett mig inför julen. 

Jag hoppas på att skriva resepten förrän kanarieöarna kallar... God Jul!
Celina bakar mintgodis



Marsipanbollar


Hemlagad krispig toffee med choklad och wiener nougat

Valnötter med choklad och dekoration

lite annorlunda mintkarameller

tomten bakom ser konstigt bekant ut :P





  

 


1 kommentar: